Maszyny dla kolejnictwa - Specjalistyczny sprzęt na podwoziu kolejowym.
Maszyny dwudrożne
PROBUD - maszyny dla kolejnictwa.

Ładowarka teleskopowa na podwoziu kolejowym
Ładowarka teleskopowa dostosowana do pracy na torowiskach kolejowych

Podnośnik nożycowy na podwoziu kolejowym
Maszyna dwudrożna z platformą zamontowaną na podnośniku nożycowym.

Podnośnik koszowy na podwoziu kolejowym
Maszyna dwudrożna z koszem zamontowaną na podnośniku.

Koparka gąsienicowa na podwoziu kolejowym
Koparka dwudrożna na podwoziu kolejowym do prac w trudno dostępnych miejscach

Platforma na podwoziu kolejowym
Platforma transportowa na specjalistycznym podwoziu kolejowym.

Quad na podwoziu kolejowym
Maszyna dwudrożna cztero kołowa dostosowana do torowisk kolejowych

Ładowarka teleskopowa na podwoziu kolejowym
Ładowarka teleskopowa dostosowana do pracy na torowiskach kolejowych.
NASZA PRZYSZŁOŚĆ TO 100% ELEKTRYCZNOŚCI!
Maszyny dla kolejnictwa
zmień na lepsze – z diesla na silniki elektryczne!
Maszyny na podwoziu kolejowym
Do budowy infrastruktury kolejowej potrzebne są maszyny, które mogą poruszać się na torach. Szczególnie ważne są różnego rodzaju przyczepy kolejowe: niskopodłogowe, kontenery, z systemem wywrotu, platformy z ramą obrotową, oraz typowe przyczepy do transportu materiałów. Jedną z polskich firm, które dokonały takiej dywersyfikacji oferowanych maszyn jest PHU Probud. Firma oferuje najwyższej jakości sprzęt renomowanych marek jak AMT i MDC, które posiadają wieloletnie doświadczenie w projektowaniu oraz produkcji podwozi kolejowych do różnego rodzaju maszyn.
W ofercie firmy znajdziemy również nowe modele ładowarek teleskopowych oraz dwudrogowych Tw 160, które są wyposażone w bardzo nowoczesne podwozie kolejowe z hydrostatycznym napędem kół kolejowych. PHU Probud, powstały w 1997 roku, dzięki wieloletniemu doświadczeniu i dywersyfikacji oferty wręcz rozszerzyła swoją propozycję m.in. o wspomniane maszyny dla kolejnictwa.
Patrząc na kraje Europy zachodniej zauważalny jest wzrost budowy infrastruktury kolejowej. Pociągi stają się coraz popularniejsze i coraz więcej społeczeństwa przekonuje się, że kolej to wygodniejszy środek transportu. Jesteśmy przekonani, że w następnych latach Polska przeznaczy coraz więcej środków unijnych właśnie na ten cel.
Kolej to transport przyszłości. Wskazuje na to wiele czynników, szczególnie globalny trend troski o ekologię i środowisko oraz spełnianie wymagań norm emisji CO2. W związku z tym, specjalistyczne maszyny z podwoziem kolejowym np. koparki, ładowarki teleskopowe, podnośniki nożycowe, podnośniki koszowe, wozidła itp., są szczególnie pożądane przez firmy budujące nowe sieci trakcyjne oraz firmy remontowe.
Główną inwestycją, do której na pewno będą potrzebne specjalistyczne maszyny o podwoziu kolejowym to budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Inwestycje kolejowe CPK to łącznie prawie 1800 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 roku, z czego po zsumowaniu trzech odcinków w ramach szprychy nr 9 wychodzi w sumie ok. 400 kilometrów zakontraktowanych linii dużych prędkości między Warszawą a granicą z Czechami.
Można spodziewać się więc, że w nadchodzących latach popyt na sprzęt na podwoziu kolejowym będzie rosnąć. Wskazują na to globalne trendy jak i wzrost inwestycji w kolej. Im więcej modernizacji, budowy nowych linii kolejowych oraz konserwacji istniejącej już infrastruktury, tym większe zapotrzebowanie na tego rodzaju urządzenia i pojazdy. Tym samym, branża maszyn budowlanych może znaleźć nowy rynek zbytu poprzez poszerzenie swojej oferty o maszyny przystosowane do poruszania się na torach, a jedynym dla niej zagrożeniem są opóźnienia spowodowane zachwianiem łańcuchów dostaw.